Rozsáhlá oprava motoru VW Caddy III 2,0 SDI 51 kW: Kompletní generálka a řešení nečekaných problémů

V roce 2020 jsme se pustili do několika rozsáhlých oprav motorů, mezi kterými vynikala generálka motoru u VW Caddy III 2,0 SDI 51 kW (rv 2008, kód motoru BST). Příběh začal typickou závadou pro motory se systémem PD (Pumpedüse – čerpadlo/tryska). Majitel vozu zaznamenal problémy se startováním, které se zhoršovaly, až jednoho dne s obtížemi dojel do servisu.

Rozhodli jsme se začít opravou hlavy motoru, která zahrnovala:

  • Brus a tlak hlavy
  • Instalaci nových vložek vstřikovačů
  • Výměnu ventilů, vačkového hřídele a ložisek vačkového hřídele
  • Nové šrouby, zdvihátka ventilů, gufera a otestování a vyčištění vstřikovačů


Po sundání olejové vany jsme zjistili vydřená ojniční ložiska, což si vyžádalo další kroky:

  • Nová ojniční ložiska a šrouby
  • Oprava a srovnání klikového hřídele


Zanedbaná údržba od předchozího majitele měla své následky. Proto jsme se rozhodli pokračovat dále s:

  • Instalací nového AGR ventilu
  • Novými rozvody, vodicími a napínacími kladkami
  • Výměnou všech možných těsnění a gufer


Když už jsme byli v procesu, rozhodli jsme se také pro výměnu spojky. Při montáži jsme zjistili, že ložisko spojky z nové sady nesedí. Po detektivní práci jsme odhalili, že předchozí majitel vyměnil převodovku za typ z vozu 1,9 TDI, což způsobilo nesrovnalosti s ložiskem a poškozením na setrvačníku původní spojky. Přestože to byla komplikace, podařilo se nám tento technický problém vyřešit a úspěšně dokončit opravu.

Díky našemu úsilí a pečlivé práci nyní motor jezdí jako nový k plné spokojenosti majitele i nás.